Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η ΥΑ 66877/03.09.2024 (ΦΕΚ Β΄5002) του Υπ. Ανάπτυξης, με την οποία θεσπίζεται ο Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για την παροχή κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με τον ορθό τρόπο επικοινωνίας κάθε ανακοίνωσης μείωσης της τιμής και ιδίως κατά τη διάρκεια εκπτώσεων, προσφορών, προωθητικών ενεργειών ή άλλων συναφών πρακτικών.
Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αναφέρουν με σαφήνεια τις πραγματικές τιμές προϊόντων και τις εκπτώσεις που προσφέρουν, αποφεύγοντας την πρακτική του «bait-and-switch», όπου οι καταναλωτές παραπλανώνται από διαφημίσεις προσφορών που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Επιπλέον, εισάγονται αυστηρότερες ρυθμίσεις για την προβολή τιμών πριν και μετά από έκπτωση, με στόχο τη διαφάνεια και τη σωστή ενημέρωση των καταναλωτών.
Η νέα νομοθεσία επιβάλλει στις επιχειρήσεις την υποχρέωση να αναγράφουν με ακρίβεια τις εκπτώσεις σε ποσοστό και σε απόλυτους αριθμούς, ενώ για κάθε προσφορά θα πρέπει να αναφέρεται η κανονική τιμή του προϊόντος και η τιμή μετά την έκπτωση. Επίσης, εισάγονται νέα μέτρα σχετικά με τις διαδικτυακές πωλήσεις, όπου οι πλατφόρμες θα είναι υποχρεωμένες να αναφέρουν ξεκάθαρα αν ένα προϊόν διατίθεται μέσω προωθητικών ενεργειών ή έκπτωσης.
Σημειώνεται πως δε συνιστούν ανακοινώσεις μείωσης τιμών:
- γενικοί ισχυρισμοί εμπορικής προώθησης που συγκρίνουν την τιμή του πωλητή με την τιμή άλλων πωλητών, χωρίς να επικαλούνται μείωση της τιμής ή να δημιουργούν αυτήν την εντύπωση
- προγράμματα επιβράβευσης πελατών και προσωπικές μειώσεις τιμών
- προσφορές βάσει των οποίων με την αγορά ο καταναλωτής αποκτά και ένα δωρεάν αγαθό, π.χ. 1+1 δώρο, ή 2 στην τιμή του ενός, 30% έκπτωση με την αγορά τριών τεμαχίων
Δείτε στο συνημμένο αρχείο το ΦΕΚ με τον Κώδικα Δεοντολογίας.