Σύσκεψη των τουριστικών φορέων πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Πιερίας, το απόγευμα της Παρασκευής 1 Νοεμβρίου, με αφορμή την έγκριση ποσού 100.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο της 2ης Πρόσκλησης του Τοπικού Προγράμματος Ν. Πιερίας του άξονα 4 (προσέγγιση Leader) και το οποίο εγκρίθηκε κατόπιν σχετικής πρότασης της Επιμελητηριακής Εταιρίας Στήριξης Επιχειρήσεων Πιερίας (Ε.Ε.ΣΤ.Ε.Π.). Σημειώνεται ότι το Επιμελητήριο θα αναλάβει ως ιδιωτική συμμετοχή το 30% του έργου. Οι φορείς τοποθετήθηκαν για τις δράσεις τουριστικής προβολής και το brand name της Πιερίας και αποφασίστηκε η δημιουργία επιτροπής, η οποία θα διαχειριστεί και θα επιβλέψει την υλοποίηση του έργου. Συγκεκριμένα, η δράση περιλαμβάνει τη δημιουργία τουριστικού εντύπου σε 50.000 αντίτυπα (30.000 ευρώ), τηλεοπτικό σποτ και διαφημιστικές καταχωρήσεις στον τύπο (20.000 ευρώ), συμμετοχή και παρουσία σε εκθέσεις (20.000 ευρώ), φιλοξενία δημοσιογράφων (15.000 ευρώ), καθώς και διάθεση ποσού 15.000 για το brand name της Πιερίας.
Στη σύσκεψη, την οποία συντόνισε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας κ. Ηλίας Χατζηχριστοδούλου συμμετείχε ο Brand Specialist κ. Χρήστος Χέλμης, καθώς και τα μέλη της Διοικητικής Επιτροπής του Επιμελητηρίου κ. Μάρκος Κουλούμογλου (Α’ Αντιπρόεδρος), κα Ματούλα Βελώνη (Β’ Αντιπρόεδρος) και κ. Νίκος Ασαρίδης (Γενικός Γραμματέας). Επίσης, συμμετείχαν, κατόπιν πρόσκλησης του Επιμελητηρίου, εκπρόσωποι όλων των τουριστικών φορέων του νομού. Συγκεκριμένα, παρέστησαν το μέλος του Δ.Σ. της Πιερικής Αναπτυξιακής και Πρόεδρος του Δ.Σ. Κατερίνης κ. Χρήστος Λεμονόπουλος, η Προϊσταμένη της Πιερικής Αναπτυξιακής κα Μπέττυ Παρτσαλίδου, η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας κα Αφροδίτη Λέινα και ο Γεν. Γραμματέας της Ένωσης κ. Νίκος Λαλούμης, ο Πρόεδρος και ο Γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Παραλίας κ.κ. Νίκος Σινδικιώτης και Θωμάς Αθανασίου αντίστοιχα, ο Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Νομών Πιερίας-Ημαθίας-Πέλλας και Πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων Λεπτοκαρυάς κ. Νίκος Ζτάνης, ο Γεν. Γραμματέας της Ομοσπονδίας Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Νομών Πιερίας-Ημαθίας-Πέλλας και Πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων Ολυμπιακής Ακτής κ. Γιάννης Χαρίσης, ο Ταμίας της Ομοσπονδίας Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Νομών Πιερίας-Ημαθίας-Πέλλας κ. Γιώργος Σαμαράς, το μέλος της Ομοσπονδίας Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Νομών Πιερίας-Ημαθίας-Πέλλας κ. Γρηγόρης Γρέκας, ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων Ν. Παντελεήμονα κ.κ. Δημήτρης Μιχωλός και Μιχάλης Γκαράς αντίστοιχα, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων Ν. Πόρων κ. Βασίλης Αγάκος, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ελατοχωρίου κ. Δημήτρης Γιαπαντζής, το μέλος του Συλλόγου Τουριστικών Πρακτόρων Πιερίας κ. Δημήτρης Πανταλώνας.
Ηλίας Χατζηχριστοδούλου
«Πρέπει να λειτουργήσουμε συλλογικά, η ανάγκη να ενωθούμε είναι επιτακτική και δεν πρέπει να επαναπαυθούμε στην άνοδο της επισκεψιμότητας του νομού που σημειώθηκε φέτος, κυρίως λόγω των γεγονότων στην Αίγυπτο και την Τουρκία. Οι τουριστικοί φορείς γνωρίζουν καλύτερα το τουριστικό προϊόν και γιΆ αυτό πρέπει να το διαχειριστούμε όλοι μαζί. Θα μπορούσαμε να διαχειριστούμε και μόνοι μας το πρόγραμμα αλλά θέλουμε να δουλέψουμε συλλογικά. Ο τουρισμός είναι η μόνη σοβαρή βιομηχανία που έχει απομείνει στον τόπο μας», τόνισε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Ηλίας Χατζηχριστοδούλου υποστηρίζοντας ότι οι φορείς οφείλουν να προχωρήσουν ενωμένοι σΆ αυτό το εγχείρημα, καθώς το ποσό των 100.000 ευρώ θα αξιοποιηθεί προς όφελος των τουριστικών επιχειρήσεων του νομού και κατΆ επέκταση όλης της επιχειρηματικότητας της Πιερίας. Ο κ. Χατζηχριστοδούλου αναφέρθηκε και στο brand name της Πιερίας και με ποιους τρόπους μπορεί να αναδειχθεί και σημείωσε πως το καταλληλότερο εργαλείο για να αναλάβει και να φέρει σε πέρας αυτή τη δράση είναι η Πιερική Αναπτυξιακή.
Χρήστος Χέλμης
Ο Brand specialist κ. Χρήστος Χέλμης αναφέρθηκε στα τρία σημεία που πρέπει να ακολουθηθούν για τη δημιουργία ενός brand name: «το branding είναι σύνθετη υπόθεση και είναι ακόμη πιο σύνθετη όταν πρόκειται για μια περιοχή όπως η Πιερία, η οποία παρουσιάζει ποικιλομορφία. Το πρώτο βήμα είναι να καθοριστεί η στρατηγική που πρέπει να ακολουθηθεί, το δεύτερο να καθοριστούν οι βασικές αξίες της περιοχής, ενδεχομένως με καταγραφή μέσω ερωτηματολογίου, το τρίτο βήμα είναι ο οπτικός σχεδιασμός, με ποικιλία προτάσεων που θα αποτυπώνουν τα παραπάνω και το τέταρτο βήμα είναι ο σχεδιασμός του σήματος». Διευκρίνισε, επίσης, πως η ομάδα που θα επιλέξει το λογότυπο θα πρέπει να επιλέξει και τις δράσεις που θα το καταστήσουν βιώσιμο, όπως για παράδειγμα η ισχυρή παρουσία του στο Διαδίκτυο. «Το πρόβλημα συνήθως είναι η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων. Το brand name δεν μπορεί να εκφράζει το σύνολο των δραστηριοτήτων μιας περιοχής. Πρέπει να επιλέγουμε και να κρατάμε μια σταθερότητα», δήλωσε χαρακτηριστικά.